1403/04/28 16:36:0
آیین قدردانی از زحمات فعالان طرح شیرخوارگاه بدون فرزند و رونمایی از دستاوردهای اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی

ظهر روز چهارشنبه 27 تیرماه 1403 آیین قدردانی از زحمات فعالان طرح شیرخوارگاه بدون فرزند و رونمایی از دستاوردهای اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی با حضور "حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد"معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، " دکتر مسعود فیروزی" مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی، "حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی" معاون قضایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مشهد، "حمیده محدث" معاون سلامت اداره کل بهزیستی استان، "حلیمه پوربهزادی" دادیار شعبه 4 سرپرستی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 ، "جواد بهنام" مدیر بهزیستی شهرستان مشهد، موسسان مراکز خانواده محور و رئیس شیرخوارگاه در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) برگزار گردید.

 

در این مراسم معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام عزاداری ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یارانشان و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی، این جلسه را جلسه ای غرورآفرین دانست وافزود شیرخوارگاه محل نگهداری کودکان است اما مکان تربیت کودک نیست. حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد انجام این کار بزرگ را از مصادیق ما می توانیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست وافزود: یکی از درس های این طرح عقلانی و علمی این است که باید کل آسیب های اجتماعی را با همین الگو پیگیری کنیم و برطرف نماییم.

"حجت الاسلام ابراهیمی ثالث" معاون قضایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مشهد نیز گفت: آنچه در این تعامل به چشم میخورد همکاری دستگاه قضا با سازمان بهزیستی است که از 8 سال پیش این فرآیند آغاز شده است. وی افزود: برای تسریع در انجام کار و رعایت این نکته که دادگاه و دادسرا با فاصله مکانی دچار وقفه زمانی نشوند شعبه 29 که شعبه خاص امور رسیدگی برای صدور احکام است راه اندازی شده است.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در یک سه گانه بزرگ مجموعه قضایی استان با نمایندگی "دکتر عابدین زاده" دادستان استان خراسان رضوی، "ححجت الاسلام ابراهیمی" معاون قضایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مشهد، دادگاه خانواده، بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی و همچنین بخش مردمی"بهرویش" که مجوز خود را از سازمان بهزیستی دارد با کنار هم قرار گرفتن این سه رکن امروز شاهد شیرخوارگاهی بدون فرزند هستیم. شیرخوارگاهی که گاهی تا 200 فرزند را در خود داشته است که این فرزندان امروز در قالب فرزند خوانده، میهمان و یا امین موقت در درون خانواده ها قرار گرفته اند.

دکتر مسعود فیروزی افزود: البته این بدان معنا نیست که شیرخوارگاهی در کار نیست بلکه همکاران ما تیم های نظارتی را برای کنترل و نظارت و بررسی شرایط فرزند در درون خانواده و همچنین مشاوره های مددکاری به خانواده، پیگیری امور حقوقی این فرزندان و ...را انجام می دهند.

معاون سلامت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی نیز ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و قدردانی از زحمات تمامی همکاران و شرکای اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی عنوان نمود شیرخوارگاه بدون فرزند عنوان طرحی است که سازمان بهزیستی به کمک شرکای اجتماعی و مساعدت دستگاه قضاء اجرایی نموده است. وی افزود در حال حاضر 4 تا 5 فرزند برای مدت زمان 2 تا الی 3 روز به صورت پذیرش های روزانه با دستور معاونت محترم قضایی در شیرخوارگاه ورود پیدا کرده و اقامت دارند که بعد از انجام یکسری اقدامات اولیه مثل آزمایشات و ویزیت پزشکی به کمک شرکای اجتماعی این کودکان تحویل زوجینی می گردند که با عشق و علاقه تحت عنوان خانواده میزبان به میزبانی این کودکان می پردازند.

حمیده محدث اظهار داشت: زمان بر بودن فرآیند فرزندخواندگی و چالش های فراوان در مواجهه با خانواده زیستی کودکان باعث طولانی شدن مدت ماندگاری کودکان در شیرخوارگاه می شد و این همان چیزی است که ما را مصر کرد به سمت و سوی خانواده میزبان برویم. وی انجام موفق طرح بهسرا را مدیون تلاش های شبانه روزی جمع حاضر دانست. معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی استان افزود: افرادی هم در این بین هستند که به ثبات وضعیت این کودکان از طریق سلب حضانت، احکام موقت 6 ماهه و دائم و همچنین بازپیوند به خانواده های زیستی که توسط مددکاران ما در مراکز و موسسات مختلف و خود شیرخوارگاه انجام می شود، کمک می نمایند.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از آئین دستاوردهای بهزیستی، لوح های تقدیر از طرف استانداری تحویل فعالان طرح شیرخوارگاه بدون فرزند و رئیس شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 94
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 587

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی